sobota, 7 stycznia 2012

Półka na drobiazgi do łazienki - Tutorial


Potrzebne będą:
- dość sztywna tektura
- mocny klej do drewna
- jasna i ciemna farba akrylowa ( ja wybrałam niebieską - odcień winsor blue i białą)
- lakier do spękań
- bezbarwna lakiero-emulsja do drewna lub werniks do decoupage ( ja użyłam tego drugiego)
- nożyczki, pędzel do malowania i linijka




1.
- z tektury wycinamy trzy prostokąty o wymiarach 3cm x 7 cm



2.
- z tektury wycinamy dwa kolejne prostokąty, tym razem o wymiarach 6,5cm x 3cm. To będą boki naszej półki. W każdym prostokącie zaokrąglamy górne rogi i wycinamy nóżki.



3.
-  wycinamy wąski pasek o długości 7cm i szerokości max. 9mm. z jednej strony paska wycinamy wzorek, jaki nam się podoba.



4.
- wszystkie elementy malujemy ciemniejszą farbą akrylową. Każdy element malujemy z obu stron i dokładnie pokrywamy farbą brzegi tektury. Zostawiamy do wyschnięcia



5.
-  po kolei sklejamy ze sobą elementy półki, mocno dociskając je do siebie. Zostawiamy w spokoju, aż do całkowitego wyschnięcia kleju.



6.
- całą półkę pokrywamy lakierem do spękań. Lakier nanosimy cienka warstwą, w jednym kierunku. Odstawiamy do całkowitego wyschnięcia.



7.
- po wyschnięciu lakieru całość pokrywamy cieńką warstwą jaśniejszej farby akrylowej. Ważne jest, żeby farbę nanosić w tym samym kierunku w którym nanoszony był lakier do spękań.



8.
- Teraz możemy zabezpieczyć naszą półkę werniksem ( ja wybrałam błyszczącą wersję). Moja półka po godzinie była już sucha :)

Gotowe :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz