piątek, 6 stycznia 2012

Stojak na parasole i parasolka - tutorial



Potrzebne będą:

Na stojak:
- Mocny klej,
- kawałek cienkiej tekturki w wybranym kolorze,
- kawałek papieru kolorowego w kontrastującym kolorze,
- kawałek grubszej tektury na dno pojemnika,
- linijka,
- nożyczki.
Opcjonalnie farby akrylowe i werniks błyszczący do decoupage.


Na parasolkę:- Kawałek czarnego materiału (dość sztywnego, ale jednocześnie cienkiego),
- czarna taśma izolacyjna (z braku tejże użyłam taśmy zielonej, którą później pomalowałam),
- czarna tasiemka,
- kawałek drutu w czarnej izolacji ( do kupienia np. w Praktikerze, ok 1zł za metr),
- przycinak do drutu.


1.
- Z grubszej tektury wycinamy kółko. Średnica powinna wynosić ok 2 cm.
- z kolorowej tekturki wycinamy prostokąt o wys. 4 cm i dł. ok. 7cm.
- z paperu kolorowego wycinamy dwa wąskie paseczki o dł. ok. 7cm.


2.
- Brzegi tekturowego kółka smarujemy mocnym klejem do drewna. Polecam Pattex, z popularnym Wikolem namęczycie się okrutnie. To będzie podstawa waszego pojemnika.
- prostokąt zwijamy w rulon i przyklejamy do brzegów podstawy. Sklejamy brzegi rulonu. Podstawę owijamy tekturką jak najszczelniej się da i trzymamy ok. 3 minuty, klej zdąży mocno chwycić.

3.
- W celach ozdobnych przyklejamy równolegle dwa paski papieru w kontrastującym kolorze.
- Po wyschnięciu całość można pokryć werniksem, ja pomalowałam też dno farbą akrylową.

4.- drucik przycinamy na długość 8cm, z materiału wycinamy koło o promieniu 5 cm. Można podszyć brzegi materiału, ja wolałam je opalić, żeby się nie strzępiły.
- obcinamy 0,5cm izolacji i zsuwamy z drucika.




5.- wbijamy wystający drucik w sam środek materiałowego kółka. Zaginamy drugi koniec drutu na kształt rączki od parasolki.



- Związujemy końce materiału tuż przy rączce, zostawiając ok 0,5cm wolnego brzegu materiału.

6.
- Wystający drucik owijamy czarną taśmą izolacyjną.


Gotowe :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz